Sfinţii Petru şi Fevronia m-au ajutat să mă căsătoresc

Majoritatea celor care mă cunoşteau în perioada despre care voi povesti, m-ar fi considerat o femeie de succes. Lucram într-o companie mare, salariul era foarte bun, însă şi regimul de muncă era pe măsură. Fiecare zi era încă de la început planificată pentru o mulţime de sărcini şi activităţi.

Astfel, muncind foarte mult fără a avea timp pentru viaţa personală, am rămas singură. De multe ori atunci când ajungeam seara în apartamentul din centrul oraşului sau la vila pe care o aveam în suburbie, îmi venea să urlu de durere şi tristeţe. Îmi invidiam chiar şi menajera, căci de multe ori observam cum ea se grăbea să-şi termine munca, pentru că acasă o aşteptau soțul şi copiii, iar eu nu aveam pe nimeni. Consideram chiar că este o cruzime, un chin din partea lui Dumnezeu: mi-a oferit absolut totul, cu excepția vieții personale, în timp ce alţii nu aveau nimic, dar erau mult mai fericiţi ca mine pentru că aveau o familie! Eram singură pe lumea asta, singură cu un căţel, care a apărut în viaţa mea tot din cauza singurătăţii.

Într-o zi, nu am mai reuşit să fac faţă acestei stări chinuitoare şi am luat o broboadă şi am decis că trebuie să merg la biserică să mă mărturisesc. Preotul a avut răbdare şi mi-a ascultat întreaga poveste a vieţii, toate cuvintele de durere şi nemulţumire, iar apoi mi-a spus:

„Ştii ceva, roaba lui Dumnezeu, Xenia, ia-ţi câteva zile libere şi pleacă la Murom, roagă-te şi închină-te sfinţilor Petru şi Fevronia, ei te vor ajuta….”

I-am urmat îndemnul şi am plecat la Murom. Pot spune însă că această călătorie nu a avut nici un rezultat sau cel puţin aşa am considerat eu.

După un timp am hotărât să revin la preotul care mi-a dat acest sfat şi să-i spun că nu prea s-a schimbat ceva în viaţa mea, chiar dacă am mers în pelerinaj şi m-am rugat…

El mi-a spus:

„Ei bine, chiar ai crezut că vei obţine totul în urma acestei călătorii? Desigur, se întâmplă şi astfel de minuni în viaţa noastră, totuşi nu prea des…Ai trait mulți ani în păcate destul de grele şi acum vrei să obţii totul doar printr-un schimb simbolic: eu mă voi ruga, iar voi îmi veţi trimiteţi un soţ… Nici chiar în afacerile tale nu se poate obţine rezultatul final dintr-o dată, cu atât mai mult în viaţa personală. Ar fi cazul să mergi din nou la Murom, să te mai rogi, să dai dovadă şi de puţină răbdare.

Am ieşit în acea zi de la biserică şi mai tristă şi supărată. Gndurile de deznădejde mă copleşiseră. Mă gândeam că nu voi mai întâlni nicicând un bărbat care să mă iubească şi să mă aprecieze aşa cum sunt… Toţi bărbaţii care formau cercul meu de cunoştinţe fugeau de mine, de parcă aş fi bolnavă incurabil: unii nu puteau accepta că pot câştiga mult mai mulţi bani decât ei, alţii nu-mi puteau suporta caracterul, iar vânătorii de mirese bogate nu mă interesau.

Am plecat la Murom de mai multe ori. Mi-a plăcut acest orăşel nu prea mare, liniştit, unde parcă descoperi viaţa de altă dată, fără grabă şi stres. Pentru mine aceste călătorii erau ca mici vacanțe. La mănăstire am plătit un moleben pentru un an întreg sfinţilor Petru şi Fevronia, am făcut o donaţie pentru restaurarea bisericii, am participat la Sfânta Liturghie.  La întoarcere am simţit cum parcă o piatră grea a căzut de pe sufletul meu.

Viaţa oraşului Murom şi vizitile la mănăstire nu au trecut totuşi fără vreun efect, doar că nu cunoşteam care vor fi roadele adevărate….

Când am revenit din cea de-a treia și ultima călătorie de la Murom înapoi la Moscova, mi s-a spus că peste două zile voi zbura în Elveția pentru a participa la o conferință.

Peste două zile deja eram în avionul către Elveţia, iar locul de lângă mine s-a dovedit a fi ocupat de un tânăr plăcut şi comunicativ, care după cum s-a dovedit participa la aceeaşi conferinţă. Am făcut cunoştinţă, am găsit foarte multe teme interesante de conversaţie şi nu o să vă vină să credeţi: la întoarcere, zburând din nou în acelaşi avion sre casă, am primit cel mai frumos cadou din viaţa mea, acest tânăr m-a cerut în căsătorie.

Rugaţi-vă şi nu deznădăjduiţi! La Dumnezeu toate sunt cu putinţă!

Din Sfinţii Petru şi Fevronia din Murom– Apărătorii familiei, dragostei și fidelității, Traducere de Natalia Lozan, Ed.ORTODOXIA, Bucureşti 2016, p. 39-42